2009. december 7., hétfő

Interjú Cassandra Sawtell-lel


A még csak 11 éves Cassandra már olyan tévésorozatokban is feltűnt, mint A Harper sziget, vagy a Psych-Dilis Detektívek. Eddigi legnagyobb kihívása azonban egyértelmű Terry Gilliam várva várt fantasy filmje, a Doctor Parnasssus és a képzelet birodalma volt. A filmben Cassandra egy árva lány, Olga karakterét játssza, aki véletlenül csöppen bele a történetbe, egy férfinak köszönhetően, aki eladta elsőszülött lánya lelkét az ördögnek. A Movieweb elsősorban ezzel kapcsolatban kérdezte a fiatal színésznőt a napokban.



Movieweb.com: A Doctor Parnassus világa egészen elképesztő lehet egy 11 éves számára. Mi volt az első reakciód, mikor megérkeztél a forgatásra, és ebben a képzeletbeli világban találtad magad?

Cassandra: Teljesen lenyűgözött. Minden zöld volt. Végig egy nagy zöld háttér előtt forgattunk, elképesztő volt. A feladatom nagyrészt abból állt, hogy egy csónakban ültem és sírtam. Egész nap ezt csináltam, sírtam.

Movieweb.com: Egész nap csak ültél, és sírtál? Biztos nagyon kiakasztó volt.

Cassandra: A sírás egészséges.

Movieweb.com: Mesélj egy kicsit Olgáról. Mennyiben viszi előre a karaktere a film cselekményét, és mi volt az, ami esetleg annyira megfogott benne, hogy szívesen életre keltetted volna őt?

Cassandra: Együtt éreztem vele. Nagyon magányos volt. A szülei magára hagyták. Nagyon félt. Úgy tűnt, hogy Tony, Colin Farrell karaktere el fogja rabolni. Egy kicsit félek tőle, hogy ez velem is megtörténhet. Belegondoltam abba a helyzetbe, amibe Olga került, és, hogy mennyire örült neki, hogy egy jobb élet vár rá. Nem halt meg, meg semmi ilyesmi. Tony egy szigetre vitte őt, ahol ételt és szép ruhákat adott neki. Egy sokkal baljósabb dolog részesévé vált ezáltal, de erről nem mondhatok többet. A többit majd mindenki meglátja a moziba, nem árulhatok el többet.

Movieweb.com: Milyennek találtad Olga ruháit? Volt valami beleszólásod, hogy hogyan nézzen ki, és milyen legyen a beszédstílusa?

Cassandra: Olga felmenői oroszok voltak, így tradicionális orosz ruhákat visel. Aztán Tony elviszi őt ebbe a jobb életbe, ahol egy csomó szép ruhát talál. Nagyon szép a frizurája. Több nyelven is tanultam már korábban, így nem okozott nagy gondot az orosz sem, és volt velem egy beszédtechnika tanár is a forgatáson. Beszélek franciául is, és találtam néhány hasonlóságot a két nyelvben, bár nem túl sokat. Igazából egészen keveset, de mégis könnyebbé tették az orosztanulást. Movieweb.com: Mi teszi Olgát az eddigi egyik kedvenc karaktereddé, akit rövid, de annál színesebb pályád során eljátszottál?

Cassandra: Nagyon sok oka van, amiért szeretem Olgát. Nem igazán tudom, mi történik vele. Az egész film alatt fogalmad sincs róla, miért hagyták a csónakban, és, miért sír. Nagyon sok titokzatos dolog veszi körül. De nem szeretném elmesélni az egész filmet. Már az előtt kialakult bennem egy kép Olgáról, hogy elolvastam volna a forgatókönyvet.

Movieweb.com: Milyen Olga kapcsolata Colin Farrell és Lily Cole karakterével?

Cassandra: Olgát Colin karaktere menti meg, kicsit talán szánalmat is ébreszt Tonyban. Nagyon sok mókában volt részem ezekkel a színészekkel. Nagyon elbővülő emberek. Collin egy igazi úriember. Nagyon kedves és jószívű, és remek humora van.

Movieweb.com: Olga egy elképesztő kalandba csöppen. Milyen izgalmas dolgok történtek veletek a forgatás során?

Cassandra: A forgatással kapcsolatos összes élményem nagyon pozitív. Terry Gilliammel, Colin Farrell-lel és Lily Cole-lal dolgozhattam együtt. És Andrew Garfielddal. Nagyszerű volt velük dolgozni. Terrynek már régóta nagy rajongója voltam, az összes Monty Python filmet láttam. Én csak egy kis rajongó vagyok, apukám viszont valósággal megszállottja a csapatnak. Sajnos, apukám nem volt a városban a forgatás alatt, így lemaradt a nagy találkozásról. Nagyszerű volt Terryvel dolgozni. Nagyon könnyű beleélned magad az elképzeléseibe. Nagyon kreatív, ez az egyik oka, amiért annyira kedvelem. Annyira különc, és vicces. Csodálatos élmény volt a forgatás.

Movieweb.com: Nagyon érdeklődsz a forgatókönyvírás iránt is. Kértél esetleg tanácsot Terrytől, hogy segítsen elkészíteni a saját forgatókönyvedet?

Cassandra: Sajnos, amikor a forgatás zajlott, még nem nagyon érdekelt a dolog, akkoriban állatorvos akartam lenni. Időközben kezdtem el írogatni. Kezdek elgondolkodni rajta, hogy esetleg majd ezt csináljam a jövőben. Vagy esetleg a színészkedéssel párhuzamosan. Állatorvosként nem tudtam volna elviselni, hogy fájdalmat okozok az állatoknak, nem hiszem, hogy nekem való munka lenne, így ezt az ötletet elvetettem. Közben arra is rájöttem, mennyit kéne hozzá tanulni. Imádom az állatokat, így úgy gondoltam, nagyon jó lehet egész nap velük lenni. Aztán később rájöttem, hogy nem mindig annyira áldásos dolog ez. Főleg, ha egész nap ezt csinálod. És nem lennék képes fájdalmat okozni nekik.

Movieweb.com: Ahhoz, hogy állatorvos legyél, 7 évig kell tanulnod, de mennyi idő kell ahhoz, hogy forgatókönyvíró legyél? Az csak abból áll, hogy leülsz és elkezdesz írni, igaz?

Cassandra: Igen, rátapintottál a lényegre. Lehet, hogy majd az egyetemen is forgatókönyvírást fogok tanulni. Most úgy gondolom, hogy a londoni Előadóművészi Iskolába szeretnék majd járni.

Movieweb.com: Szerintem az, hogy egy ilyen zsenivel dolgozhattál, mint Terry Gilliam, sokkal többet ér az egyetemnél és az Előadóművészi Iskolánál.

Cassandra: Ez így van. Rengeteg nagyszerű tanácsot adott.

Movieweb.com: Dolgoztál valamilyen állattal a forgatás során?

Cassandra: Nem fogom elárulni, hogy vannak-e állatok a filmben. Csak annyit mondhatok, hogy mikor én forgattam, egy állat sem volt velem a jelenetben. Nem nagyon gondoltam rá, hogy állatokkal forgassak. A kaland és a fantasy filmek sokkal jobban tetszenek.

Movieweb.com: A filmben Doctor Parnassus segít irányítani az emberek képzeletét. Te mennyire bízol a képzeletedben? Nem gondolod, hogy a képzelet iránti rajongásod miatt kezdtél érdeklődni a forgatókönyvírás iránt?

Cassandra: Azt mondták, hogy nagyon jó képzelőerőm van. Szerintem ez együtt jár a színészkedéssel és az írással. Anélkül, hogy elolvasnál egy forgatókönyvet, a fejedben már kialakul hozzá egy háttértörténet, amit lejátszol magadban. Korábban sosem gondolkodtam el ilyen szinten ezen, mint Olgával kapcsolatban. Két ötletem született a karakterről. Mivel a Képzelet birodalmában van, mikor először meglátod, így rájöttem, hogy valami nagyobb terv része. Arra gondoltam, hogy egy boldog helyről érkezett, ami aztán sötétté és szörnyűvé vált. Belegondoltam, hogy én mennyire félnék egy ilyen helyen, ahol teljesen egyedül vagyok, és közel-távol nincs senki.

Movieweb.com: A te jeleneteidet Heath Ledger halála után forgattátok. Milyennek írnád le a forgatás hangulatát? Érezted, hogy mindenki igyekszik a maximumot nyújtani, hogy méltó emléket állíthassatok Heathnek?

Cassandra: Valamiképpen, igen. Mindenki mosolygott, de egy kicsit komor volt a hangulat. Szóval, igen, szerintem mindenki a tőle telhető legjobbat nyújtotta, hogy tiszteleghessenek Heath Ledger emléke előtt.

Movieweb.com: Forgatás közben csak a saját jeleneteidet látod. Láttad már a teljes filmet? Milyen érzés egyben látni az egészet? Érezni a bele fektetett munka eredményét?

Cassandra: Láttam már a filmet. Lenyűgözött, hogy mennyire csodálatos lett. Nem szeretnék egy poént se lelőni a kedves olvasóknak, így csak annyit mondok, hogy tökéletesen lett összevágva. Természetéből fakadóan nagyon lendületes film, még Heath Ledger halálának tudatában is. Szerintem ez egy igazán olyan film, amire érdemes a gyerekeknek is elmenniük, hogy megnézzék, mert semmi helytelen nincs benne. Persze, ez attól is függ, hogy hány éves az a gyerek. Elég gyors iramú a film, így nem árt, ha jó képzelőerővel ülsz le megnézni. Néhány jelenet elég sötét, így nem hiszem, hogy a szülőknek el kéne rá vinniük olyan gyerekeket, akik ezt még nem tudják feldolgozni. Ugyanakkor a film nagyon vicces is. De nem mondhatok túl sokat, köt a titoktartás.

Movieweb.com: Nagy világutazó hírében állsz. Milyen új helyszínekre juthattál el a Doctor Parnassusnak köszönhetően?

Cassandra: Az én jeleneteimet Vancouverben forgattuk, ahol születtem. A zöld hátteres része nagyon izgalmas. Nagyon otthonosan éreztem magam ezen a forgatáson, olyan volt, mintha egy nagy család lennénk. A zöld háttérrel teljesen lenyűgöztek. Sokat gondolkodtam rajta, hogy milyen lesz majd a háttér, szerettem volna tudni, hogy fog kinézni. De aztán Terry sokkal jobban oldotta meg, mint ahogy elképzeltem.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Filmnews.hu - Hírek egyenesen Hollywoodból