2010. február 5., péntek

Értékelés: Ki nevet a végén? (Funny People)

George Simmonst (Adam Sandler) mindenki szereti, közkedvelt figura, mivel hogy komikus, ám egy nap nagyon komoly betegséget diagnosztizálnak nála. Pénze az van dögivel, de az egészséget nem igazán lehet megvenni. Orvosa szerint csekély az esélye a felgyógyulásra, viszont van egy lehetőség: ha kipróbál egy kísérleti stádiumban lévő kanadai gyógyszert, amivel 8% az esélye a gyógyulásra. Geogre felfogad maga mellé egy kezdő komikust, Ira-t (Seth Rogen), aki rímeket ír neki, közben kapcsolatot teremt szüleivel és megpróbálja visszaszerezni hajdani szerelmét.

Kicsit geek buli néha, mikor azt látja az ember, hogy összeszedtek Sandler mellé négy „gyökér” csávót (Seth Rogen, Jonah Hill, Jason Schwartzman, Aziz Ansari), akik hülyéskedni próbálnak körülötte. Seth Rogen rohadt sokat fogyott a szerep kedvéért, de ez szerintem nem csak nekem fog feltűnni. Picit erőletettnek tűnt a dolog, igaz Sandlertől már az Esti mesék se nagyon hatott rám, de azért ettől jobb volt. Lehet elindult a lejtőn? Remélem nem sokáig! A rendező és író Judd Apatow személyében tisztelendő, bár nekem nem igazán jönnek be a filmjei, lehet, bennem van a hiba. Érdekesség továbbá, hogy Apatow két lánya is szerepelt a filmben (ők alakították Laura lányait). Tavaly az Ananász expresszt se bírtam végignézni, amit szintén részben Apatow írt, e fölé is kételkedve ültem le.

Kategóriáját tekintve dráma és vígjáték, ezt úgy osztják meg, hogy a film nagyjából első fele dráma, ami szinte alig élvezhető, viszont a második fele, már annál izgalmasabb, ott már vártam, hogy mi fog történni, nem csak sodródtam az árral. A csavar itt sem maradhatott ki, de ez várható volt. A vágott változatnál 140 percnyi dramedyt vetnek elénk, annyira nem örültem a hosszának, túl sok ez egy ilyen jellegű filmnek, bele se merek gondolni, mi a helyzet a 153 perces vágatlannál.
Az előbb írtam, hogy a dráma része nem igazán jött be, a humoros része az néha inkább ilyen szarkazmuson alapuló nevetési faktor volt, szóval nem azok a rekeszizomgörcs keltő poénok, viszont ezek tetszettek.

Mivel komikusokkal találkozunk a filmben, mint fő témakör, nem kell meglepődni, hogy folyamatos szómenésük van, ami többnyire rímel. Végtére is láttam már rosszabb filmet is, a pontozásomon nem kell meglepődni, mint írtam Apatow művei kissé hidegen hagynak, persze van 1-2 kivétel. Egy darabig nem vágyok az újranézésére, és picit csalódott is vagyok, legyen 10/5 és jószívű voltam, tényleg többet vártam.

Kis hazánkba úgy tűnt, hogy december 3-án mutatkozik be a film a mozikban, míg Amerikában július 31-től volt nézhető, de végül a hazai bemutató elmaradt. Így maradt ez meg nekem hazai DVD megjelenésre, amit nem is bánok, mert ha adják moziban, akkor kidobtam volna a jegy árát.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Filmnews.hu - Hírek egyenesen Hollywoodból