Még javában tart a Cannes-i Filmfesztivál, ahol a világ legismertebb alkotói és sztárjai teszik tiszteletüket. Az egyik legnagyobb kortárs olasz rendező, Bernardo Bertolucci hazajáró vendég: tavaly nagy visszatérését ünnepelte a fesztivál az Én és te (16) (Io e te) című filmnek köszönhetően, idén pedig az Oscar-díjas klasszikusával érkezett a Croisette-re.
Cannes nem csak az új alkotásoknak kínál bemutatkozási lehetőséget, jelentős retrospektív szekcióval is büszkélkedik. Itt debütálnak a legfrissebb filmfelújítások, melyeken a technikai szakemberek és a film készítői a legtöbb esetben hosszú éveket dolgoztak, hogy a rendelkezésre álló negatívok felhasználásával, az eredetivel megegyező minőségben restaurálják az alkotásokat. A mindig új utakat kereső Bertolucci természetesen nem elégedett meg az egyszerű felújítással: a kilenc Oscar-díjjal, köztük a legjobb film és legjobb rendező szobrával kitüntetett Az utolsó császár most három dimenzióban került a nagyérdemű elé. Bertolucci és operatőre, Vittorio Storaro 2011-ben jelentették be, hogy nekiláttak a konverzió munkálatainak.
Nem Az utolsó császár (The Last Emperor) az első alkalom, hogy a legendás rendező kacérkodik a 3D-s technológiával. Eredetileg a közel tíz év kihagyás után forgatott és a tavalyi cannes-i mustrán debütált Én és te-t (16) is térhatásban szerette volna rögzíteni, de végül elállt a tervétől. A 73 éves mester hagyományos módon megvalósult új filmje egy magának való tinédzser és szabadelvű féltestvére különös kapcsolatáról mesél a Strega-díjas szerző, Niccolò Ammaniti itthon is kiadott, nagysikerű regényének nyomán.
Az Én és te június 6-án kerül országosan a mozikba, forgalmazója a Mozinet Kft.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése