2009. január 15., csütörtök

Alkonyat

Alkonyat (Twilight)

Tudom, hogy már bemutatták egy ideje, de én még csak most jutottam oda, hogy megnézzem, de persze a filmet körülvevő hype engem sem került el, mint, ahogy valószínűleg senkit, hiszen a hírverés jóval a megjelenés előtt megkezdődött már. Amerikában egyébként a Stephanie Meyer által írt könyvváltozat hatalmas siker, már a 4. rész is megjelent, de a 2. már magyarul is előjegyezhető. Na de ez az írás nem a könyvről fog szólni, egyrészt azért mert ez egy filmes oldal, másrészt meg azért, mert nem olvastam. De azért nézzük a sztorit röviden: Bella (Kristen Stewart), aki a napfényes Arizónából Forksba költözik rendőrfőnök apjához, Charlie-hoz (Billy Burke). A suliban szünetben meglátja Edwardot (Robert Pattinson) és családját, akik sosem lógnak a többiekkel, és mindenki csak annyit tud róluk, hogy furcsák. Mint kiderül tényleg azok, ugyanis Cullenék vámpírok, de Bella első látásra beleszeret a srácba. Edwardban viszont kettős érzelmek rejtőznek, ő is beleszeret Bellába, ugyanakkor a vérére is vágyik, de családjával ők csak állathúst esznek. Aztán végül beteljesedik a szerelem, és Bella még Cullenékkel is jóba lesz, de egy közös baseballozás közben megjelenik 3 másik vámpír, Laurent, James, és Victoria, akik még mindig emberhúson élnek, James pedig üldözőbe veszi Bellát, de Edward és családja még időben megállítja.

Összegzés: Az a helyzet, hogy nem lenne ez rossz film, de sajnos az alkotók nem tudták eldönteni, hogy akkor ez most vámpíros horrorfilm (legkevésbé ez lett végül), vagy romantikus dráma, vagy dramedy (dráma+vígjáték keveréke). Igazából sajnos, az utolsó fél órát leszámítva, úgy éreztem, hogy a vámpíros része a történetnek teljesen másodlagos, vagy még az sem, a végére viszont kicsit a horror része is megjelent a sztorinak, ami kimondottan élvezetesre lett megcsinálva, nekem pont ebből kellett volna kicsit több.

Értékelés: Először nézzük kicsit a színészi játékokat. Kristen Stewart brillírozik a zavart, bizonytalan tinilány szerepében, és elképesztően jól játszik az arcával, nagyon jól jelenítve meg ezáltal a legkülönfélébb érzelmeket, vele kapcsolatban csak az az egy negatívum, hogy barna kontaktlencsét hord a filmben, pedig valójában nagyon szép zöld szeme van. Voltaképpen Pattinson sem rossz, ha túl tudjuk tenni magunkat azon, hogy ő egy vámpír, mert én nem nézem ki belőle, de mivel nem erőltették annyira a vámpíros vonalat így könnyebb volt ezt elnézni neki, és a drámai részeknél fel is nőtt Kristen mellé, ami dicséretes, de az arcjátéka gyakorlatilag összesen 2-3 nézésből áll, de ezt a következő 3 részben még javíthatja. Pár dolog viszont engem zavart, például Edward képességei, az, hogy gyorsabban fut, mint, ahogy Valentino Rossi motorozik, és amikor baseballozik a vámpír család, azt én inkább egy horrorvígjátékban tudnám elképzelni, a zene ugyan jó volt hozzá, de nem nagyon illett bele a filmbe, meg az autózós részek is túl nagy hangsúlyt kaptak, szerintem azok nem kimondottan vámpíros filmbe valók. De azért nem zárnám ilyen rossz szájízzel, mert tényleg a szereplők nagyrésze odatette magát, a szerelmi jelenetek nagyon jól lettek megcsinálva, a képek is gyönyörűek, úgyhogy ez a része nagyon rendben van. 6 és 7 pont között gondolkodtam, de Kristen miatt legyen 7/10, és kiváncsian várom, hogy a The Runawaysben láthassam, ahol egyik kedvenc énekesnőmet, Joan Jettet fogja játszani, úgy néz ki, még idén.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Filmnews.hu - Hírek egyenesen Hollywoodból