2009. december 2., szerda

Értékelés: Astro Boy

Metro City vezetősége rájön, hogy a Föld elszennyeződik, így nekik köszönhetően egy városnyi földrész felemelkedik a fellegekbe, hogy ott éljék tovább életüket. Ebben a világban él Toby is, aki ugyanolyan zseni, mint az őse, a suliban a teszteket kisujjból kirázza és kiemelkedik a többi gyerek közül. A városkában az emberek uralma alatt a robotok rabszolgákként szolgálnak, akik főznek, mosnak és tevékenykednek az emberek helyett. Az elnök gonoszsággal szeretne hatalomra törni, ám egy kísérlet során tudós társának fia, Toby eltűnik. Apja, aki a minisztériumon belül tölti be állását, nem nyugszik, és a DNS-éből nyerve minden információt beleprogramoz egy robotba, melynek külseje kisfiú alakú, akárcsak a fia. Apja ezután otthon tanítja tovább, de szomorúan kell rájönnie, hogy majdnem ugyanaz, de mégsem az igazi fia. Megsemmisíteni készül fiát, aki ezt meghallja, és világot látni indul, csakhogy a gonosz elnök a nyomában van...

Nem számítottam rá, hogy be fogok rá menni moziba, mint ahogy múlt héten is írtam, de valahogy csak elcsábultam, a lényeg, hogy semmiképp nem bántam meg. Nem voltak nagy elvárásaim, úgyhogy akkora kellemes csalódás volt, mint már régen bármi is. A rendező nevéhez fűződik az Elvitte a víz című animációs mese is, ami nekem szintén bejött.

A főszereplőfiú igazi jótét lélek, akinek oroszlánszíve van, nagyon tetszett a karaktere, hiába volt robot, mégis több emberség volt benne, mint bármely emberbe. Barátságok, kötődésekről is szó van, ami a való életre lefordítva tanulságos is lehet a mai világban. Ugyanakkor a középpontban ott van a gonoszság, mely már szinte majdnem minden filmet/mesét mozgat.

Eredeti szinkronhangok között jelen van Nicolas Cage, Kristen Bell, Charlize Theron, Samuel L. Jackson, Bill Nighty is, melyeknek egész jól sikerült a magyarra való szinkronizálásuk is, főleg, hogy mindenki a megszokott hangját kapta, bár nem vagyok nagy szinkronzseni.

Tetszettek a figurák, a bemutatóból annyira nem néztem volna ki, hogy milyen „jófej” animációs filmmel van dolgunk, melybe teljesen aranyosra sikerültek a karakterek, mind jellemügyileg, mind pedig kinézetre is. Kijelenthető, hogy igényes munkát láthattunk, ami nagy öröm, mert a gagyi dolgokat ki nem állhatom.

Összegzésben annyit tudok mondani, hogy akinek tetszenek az animációs filmek, azoknak kötelező darab, és nem fog benne csalódni. A pontozást illetően 10/9-nél lyukadtam ki, mert hát megérdemli! Ilyenek még bármikor jöhetnek, szívesen és többször nézhető darab.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Filmnews.hu - Hírek egyenesen Hollywoodból