2009. december 18., péntek

Értékelés: Avatar 3D

Egy kerekes székes háborús veterán a titokzatos Pandora bolygóra utazik. A bolygót Na’vik lakják, akik hasonlítanak az emberek fajára, de a kultúrájuk és a nyelvük merőben különbözik a miénktől. Ezen a bolygón élőknek hatalmas árat kell fizetniük a túlélésért, ugyanis halálos veszélyeket rejt csodálatos bolygójuk. Van egy olyan tulajdonságuk, hogy régi agyukat megőrizve, új testhez tudnak jutni és ebben a testben egy teljesen idegen organizmus szemével láthatják viszont önmagukat, valamint a körülöttük lévő gyönyörű és vad világot. A bolygóra érkező volt katona viszont merően más céllal érkezett. Az új test mellé titkos új küldetést kap, amit akár az élete árán is végre kell hajtani.

Először kicsit óvakodtam a 3D-től, sima vetítésre akartam menni, mert eddig soha nem nyújtott semmit a szemfájáson kívül, ez így most tarolt! Mondhatni értelmet nyert a 3D nálam is. Elkezded nézni a filmet, csak nézel ki a fejedből, nem tudod, mi van, és a bizonytalanságban ülsz, közben olyan látványt kapsz, mint még soha, és ha azt hiszed nincs tovább, tévedsz, ugyanis a filmet egész végig jellemzi a meghökkentő látványvilág. Ha már látásnál tartok, ezt otthon nem érdemes megnézni, legalább egyszer moziban kell látni, semmihez sem fogható az, amit a mozik nyújtanak digitális 3D-ben, vagy IMAX-ben, amiről nem tudok nyilatkozni, ugyanis számomra elérhetetlen távolsági okokból, de biztos többet nyújt!

A megvalósítás elképesztő volt, egyszerűen az tetszett benne, hogy nem volt utánzás, szinte minden egyes része új volt, gondolok én a képi világra, a gépekre, a lényekre, amik folyamatosan mutatkoznak be, és csak ámulok, hogy ezt meg hogy? A lények érdekessége abban rejlik, hogy hiába hasonlít egy akár már valaha bemutatott lényre, mégis merőben más. 166 percesre készítették a filmet, ettől tartottam picit, de nem kell! Minden egyes perce hasznos időtöltés volt, nem volt elkapkodva sehol, még a végső csatajelenet sem, ami rengeteg filmre jellemző, hogy gyorsan lezavarják. A színészek megválasztása remek lett, minden főszereplő maximális teljesítményt nyújtott, olyat, amit az ember egy ilyen filmben el is vár!

Tetszik, ahogy bemutatja azt, hogy egy fajon belül mennyire lehet kötődni, összetartani, olyan dolog ez a Na'vik között, ami az embereknél soha nem lesz meg! Amikor a Pandora bolygó lakói beszéltek, az feliratozva volt, ami teljesen korrekt megoldás, viszont amin eléggé meglepődtem, hogy a felirat teljesen minőségire sikerült, most konkrétan a betűstílusra gondolok, tuti nemzetközi cucc volt! Mellesleg a szinkron is megállta helyét, korrekt szinkronszínészeket kaptak főszereplőink.

Cameron tudta mit csinál, nem nyúlt félre, én nagyon szurkolok neki, hogy visszajöjjön a filmbe belerakott $500 millió! Nagy elvárásom volt, és meg is kaptam, amit szerettem volna, sőt, kétszer annyit! Pontozás ügyileg egyáltalán nem kell gondolkodnom, 10/10-es kategória, és most A sötét lovagot (The Dark Knight) lökte át a második helyre a toplistámon. Még egy dolog. Az utóbbi napokban, aki nézte a blogunkat, látta, hogy elég sok poszter, kép, video érkezett a filmhez, féltem, hogy benne lesz minden, de tévedés, az mind semmi!


10 megjegyzés:

Crash írta...

A film zseniális volt.. A 10\10 egyértelmű! Csak ezután hasonlítsátok már össze h mik voltak azok a filmek amik mostanság szintén 10est kaptak tőletek és nézzük meg, hogy hol vannak ehez képest!!

függő írta...

Kategóriájában szinte az összes film éri az általad említett pontozást :)

Ez kiemelkedő alkotás volt, szóval mostantól át kell értékelni a pontozást a fejünkben az rendben van, mert azok amik eddig 10-est kaptak annyit is értek, viszont akkor erre 15-öst kellett volna adnom, mivel új technológiájú az egész és soha nem volt rá példa, hogy $500 milliót rakjanak bele egy filmbe.

Luke írta...

Crash: pl. egy indie-drámát értelem szerűen nem egy ilyen szuperproduckióhoz hasonlítunk, sem értelme, sem alapja nem lenne, olyan volna, mintha a babfőzeléket hasonlítanánk a mákostésztához, azon kívül, hogy mindkettő kaja, nem sok közös van bennük.

Meg pl. ott volt a Karácsonyi ének, ami szintén nagyon látványos és jól kidolgozott volt. Persze én még nem láttam az Avatart, így nincs létjogosultságom ebben a kérdésben, csak arra akartam célozni, hogy nem hasonlítunk mindent mindenhez.

Crash írta...

Lehet, hogy nem hasonlítható szerinted a 2 film de akkor nem kellene legalább 4 alap kategóriát csinálni és azon belül pontozni? Mert kicsit furán mutatnak egymás mellett pl ez az Avatar, az Up vagy a Faster Pussycat!

répazsák írta...

lényegében egy vicc a pontozás... teljesen hidegen hagy az "újfajta technika" magát a filmélményt nézem és a közelébe sem érnek azok a produkciók amik 10est vagy 9est kaptak. Az meg, hogy külön kategória, ki nem szarja le? Egy féle 10es skála van nem 20... Twilight-ra is csak egy magadfajta fanatikus tud felsőhangon 6ost adni, holott max egy gyenge 4es kategória. Ennyi különbség van rendező és rendező között is, mégha nem éppen eseménydús részről van is szó.

Luke írta...

Az itteni pontozás a mi véleményünket tükrözi, nyilván ahány ember, annyiféle az értékelése. A New Moonnál azt hiszem megindokoltam, hogy miért 6-os, de egyébként akik nagyon nagy fanatikusok, azoknál 9 meg 10, úgyhogy erről ennyit.

Kategóriákat szerintem meg nem érdemes csinálni, persze, hogy egyféle 10-es skála van, de akkor sem lehet mindent mindennel összehasonlítani. A Faster Pussycat 40 éves film, mi alapján hasonlítod az Avatarhoz? Miért ne lehetne mindkettő 10-es? Azért mert teljesen mások, még lehetnek ugyanolyan jók. Akkor a Star Wars sem 10-es? Vagy a Keresztapa?

Névtelen írta...

A star Wars is lehet 10es én nem azt mondom h nem csak azt hogy durván felpontoztok hiszen ne mond nekem h egy Astroboy, egy Zombieland vagy Thomas.... között meg Pl az avatar avgy keresztapa között filmélményben 1 pont van! Éés igen ha már kérdezted mért ne lehetne a Faster P-t hasonlítani az avatarral? ugyan úgy 1 film ami elé leülök aztán mikor végignéztem kialakul 1 filmélmény! és nem az a bajom h ez 40 éves vagy h milyen technikával készült hanem h közel sem olyan élményt adta a 2ő... lényeg ami lényeg h szerintem durván felpontoztok mind a 2en és ez szerintem most is nagyon kijött... Persze ez a ti oldalatok és ti döntitek el h miut írtok de ha már van komment lehetőség gondoltam elmondom:D
További szép napot:)
Üdv Crash

Luke írta...

Persze, hogy mindkettő film, de nekem mást élményt ad mondjuk egy akciófilm, mint egy dráma vagy vígjáték, stb. Épp ezért nem tudom a kettőt összehasonlítani, mert mindkettő lehet nagy élmény, de teljesen másképpen. Egy jó drámánál mondjuk lehet, hogy elsírod magad, míg egy jó vígjátékot meg végigröhögsz, és mindkettő teljesen más élményt nyújt, teljesen más vált ki belőled. Néha valóban felpontozok, ezt nem is tagadom, de ez szerintem akkor is így van.

Neked is szép napot és minden jót.:)

Luke

függő írta...

Egy 10-es skála van mindenhol, megnézel pl IMDB-n pár film összpontozást, biztos lesz sok olyan, ami neked tetszett és alig kapott pontot, vagy fordítva.

Több kategóriára bontani egy pontozási rendszert szerintem hülyeség, mindenki van olyan intelligens, hogy el tudja döntetni, hogy nem minden tartozik egy kategóriába.

Kóczy írta...

Nálam 9.5/10, mert maradt néhány kérdés bennem a film után. Például miért is volt olyan értékes az az ásvány, ami miatt hajlandók lettek volna kiírtani a naa'vikat? Mert csak annyit mondtak, hogy sokat ér, de hogy miért azt nem.

Cameron megint megcsinálta, egy fantasztikus látványvilágú filmet alkotott. De ugyanakkor nagyon túl van hype-olva az egész. És nagyon nagy túlzásokba esnek, mind dícséret, mind fikázás terén. Ez a "Minden idők legjobb filmje" dolog meg max. egy viccnek jó.

Az értékelésről:
Ez valóban egy szubjektív dolog, mindig egy adott személy (aki írja) véleményét tükrözi.

És igen, sok esetben értelmetlen összehasonlítani két 10/10-es filmet. Én pl. azt adtam a "The Dark Knight"-ra és a "Trópusi Vihar"-ra, mégsem lehet őket összehasonlítani, hiszen az egyik egy képregényadaptáció, a másik meg egy vígjáték.

A másik, hogy ilyen, hogy le és felpontozás, ilyen nem létezik. Mert, ha valaki nekem azt mondja, hogy fel/le pontozok egy filmet, mindig megkérdezem, hogy mihez képest? Mert max. az ő véleményéhez képest lehetséges ez.
Ott meg már ugye kijön az, hogy mindenkinek más tetszik, így ami nekem 10/10 az másnak 1/10 vagy éppen fordítva. És ez így van jól, hisz' nem vagyunk egyformák

Megjegyzés küldése

Filmnews.hu - Hírek egyenesen Hollywoodból