2009. december 29., kedd

Könyvértékelés: Becstelen Brigantyk (Inglourious Basterds)

Ott kezdeném, hogy sose gondoltam volna, hogy én valaha könyvértékelést fogok írni, ugyanis nem vagyok egy könyvmoly! Általában úgy van, hogy nem én olvasom a könyvet, hanem a könyv olvas engem, de most megfogtak!

A filmről Luke írt még premierkorszakában, én is fogok, amint hozzájutok a duplalemezes extra változathoz, de most vissza a könyvhöz. Nem sima könyvről van szó, hanem magáról a film forgatókönyvéről, méghozzá magyar nyelven TOTTH BENEDEKNEK fordításának és a Weinstein Books-nak köszönhetően. A következő sorokról úgymond fogalmam sincs, hogy mennyire lesznek helytállóak, ugyanis nem olvastam még könyvkritikát.

Összegezném, ami megfogott a könyvben. Először is maga a kinézet, a lapokra nyomtatott lefűzési lyukak, maga az, hogy írógéppel gépelt szöveget olvashatunk. Kiváló lett az első és hátsó borító, valamint belül az a pár fontosabb főszereplő kis ismertetője is.

Tartalmát tekintve, ugye maga a film is egyből megfogott, Quentin Tartantino műről van szó, ezt a stílust a könyv is visszaadja teljes egészében. Bár igaz, csak egyszer láttam a filmet, még nyáron, de ahogy olvastam az oldalakat, párbeszédeket, minden ott volt előttem, ami viszonylag ritka dolog, hogy így, ennyire fel tudjak eleveníteni jeleneteket, sőt még volt, hogy jobban megragadt arckifejezések is visszaköszöntek! Szeretnék még a közeljövőben ilyesfajta könyveket olvasni, bár nem tudom, hogy sikerül-e még egy ennyire számomra érdekes forgatókönyvet beszerezni, de ahogy néztem, nem igazán van olyan, ami megfogna, ha esetleg ügyetlen lettem volna és nem kerestem elég részletesen, megjegyzésbe jöhetnek ötletek!

Egy szó, mint száz, mindenkinek csak ajánlani tudom, akiknek a film bejött, még olyanoknak is, akik soha nem olvastak könyvet, mert én is olyan valaki voltam mindezidáig. Ha értékelnem kellene, mindenképpen 10/10, mint ahogyan a film is!

Részlet a könyvből, mely a Cartaphilus Kiadónak (hazai forgalmazó) köszönhetően megtekinthető ITT.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Filmnews.hu - Hírek egyenesen Hollywoodból