2010. február 5., péntek

Értékelés: Kilenc (Nine)

A világhírű filmrendező, Guido Contini (Daniel Day-Lewis) élete zátonyra fut magánéleti és szakmai téren is. Az utolsó két filmje valamiért nem szerepelt sikeresen, de az azt megelőzőeket kedvelte közönsége. Meg kell találnia a megfelelő utat ezen a téren is, és magánéletében is, ugyanis több fontos hölgy játszik szerepet életében, a felesége (Marion Cotillard), a szeretője (Penélope Cruz), a múzsája (Nicole Kidman), egy újonnan megismert újságírónő (Kate Hudson), jelmeztervezője és bizalmasa (Judi Dench), valamint ifjúkori szex-istennője (Fegie), és édesanyja (Sophia Loren).

Luke kritikája részletesebb lesz, mint az enyém. Tehát, ami tetszett, hogy sok kedvenc színészt, de főleg színésznőt vonultatott fel a film. Magukkal a karakterekkel abszolút rendben volt minden, de Judi Dench valahogy nekem idegen volt a filmben, és sajnos szintén ilyet éreztem Fergienél is. Amin rohadtul meglepődtem, hogy Kate Hudson-nek milyen hangja volt már? Baromi jó! És de kellett neki ez a szerep, most először láttam kilépni őt a romantikus vígjátékok gödréből, merthogy ott már unalmas volt. Penélope Cruz abszolút megérdemelte Oscar jelölését, azon kívül, hogy remek színésznői tehetségét ismét felvillantotta, olyan táncokat tolt a szemünk elé, hogy az ember ki nem nézné belőle. Marion Cotillard itt sem volt rossz, de a Közellenségekben (Public Enemies) sokkal jobban tetszett, és ez abból fakad, hogy ott sokkal jobb volt a karaktere. Hiányérzetem támad Nicole Kidmannel kapcsolatban, valahogy több szereplést vártam volna el tőle, de hát, ha ez így sikerült, hát így. Bánkódásra semmi oka, mert a Moulin Rouge-zsal ott van a best of musicalek között.

A története az abszolút nulla, dögunalom. Tényleg nem ilyenre számítottam egy Rob Marshall nevével fémjelzett musicaltől, bár azt meg kell hagyni, hogy a jó régen napvilágot látott első fotók győztek meg, hogy most bemenjek, amit nem bántam meg, de tényleg kellett volna neki egy jobb story. Viszont a régies olasz helyszíneket teljesen reálisan mutatja be, tudja tükrözni az akkori hangulatot, és még a díszlet is bejövős volt.

Bár végül is a nők és a szex volt az egyik központi mozgatórúgója a filmnek, úgyhogy ez inkább művész beállítottságú embereknek fog bejönni, meg persze pasiknak a szép hölgyek és lenge öltözetük miatt. Részben a zenék, meg hát a stáb miatt kerekítek 10/7-re, egyébként rossz színészekkel ez a film sehol sem lenne, csak a tapasztalt színészek nézése nyújtott némi szórakozást.
 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Filmnews.hu - Hírek egyenesen Hollywoodból