2010. március 5., péntek

Értékelés: Alice Csodaországban 3D (Alice in Wonderland)

Alice csodaországban_thumb[8]
Alice visszatér a kislányként megismert különös világba, hogy újra találkozzon gyerekkori barátaival: a Fehér Nyuszival, Mormotával, Hernyóval, és természetesen a Bolond Kalapossal. A lány fantasztikus utazásának célja, a zsarnok Vörös királynő uralmának megtörése.

Tim Burton, aki már annyiszor bizonyított nekünk, ezúttal is különös elméjének legújabb szüleményével találjuk szembe magunkat. Mondanom sem kell, hogy a látványvilága valami fantasztikus élmény, a mesevilág lényeinek kidolgozása szintén, és mindezeken természetesen vissza is köszön a minőség, és a ráfordított rengeteg munka. Lényegében, ahogy ültem a vászon előtt, egy az egyben magával ragadott, bár ezt el is vártam. A legkarizmatikusabb figurák közül kiemelnék egy párat: Vigyori úr, Badar, de még a kártyák is hihetetlenül szép kidolgozást kaptak, és a Dagi ikerpár, Tutyika és Mutyika se maradjon ki a sorból, tehát részben nekik köszönhettünk néhány üdítő pillanatot.

Ami a szereplőket illeti, mint már sokan tudjátok, Johnny Depp a kedvenc színészem, itt pedig szintén megmutatta sajátos lépteit és grimaszait, amit már A Karib-tenger kalózaiban is nagyon csipáztam. Viszont ezen felül marha jó karakterrel ruházták fel, és véleményem szerint élvezte, hogy ő alakíthatta a Bolond Kalapost. Rajta kívül feltűnik még a színen Helena Bonham Carter a zsarnok Vörös királynő szerepében, akit nagyon valósághűen alakított, és erre még a szinkronhangja is rátett egy lapáttal. Ha már a szinkronnál szögdelek, megemlíteném, hogy Depp magyar hangja nem valami jó választás, úgyhogy, ha DVD-n való újranézés lesz, emiatt tuti eredeti hanggal nézem, magyar felirat kíséretében. A legbosszantóbb viszont, hogy pedig lenne neki ettől jobb szinkronja is, ráadásul ezt mások is rebesgették. Mia Wasikowska-t Alice szerepében nem tudtam hová tenni, viszont a végére kialakult egy hiteles kép róla, mellyel örökre beleírta magát eme képzeletbeli világba.

Meglepően könnyedén elröppent a szűk kétórás játékidő, bár a film első perceiért közel sem voltam oda, de onnantól kezdve korrekt, dinamikus tempóban halad végig, és kellemesen szürreális párbeszédek fültanúi lehetünk.

A 3D-re megint hagytam magam rábeszélni, de nem nyújtott semmi pluszt, csak a pénztárcám lett könnyebb tőle. Mivel negatívumot az imént említett 3D-n és szinkronon kívül nem tudok mondani, így hát legyen egy halvány 8/10. Végül már csak egyetlen kérdés maradt: Tudjátok mi a különbség a holló és az íróasztal között?

6 megjegyzés:

Real013GSF írta...

Én csak azt tudom mi a különbség az Alice Csodaországban és a pl. a Big Fish között.

Utóbbi jó film.

függő írta...

Akkor úgy tűnik, ez nem tetszett. Tényleg jó film egyébként a Big Fish is, nem vitatom, kérdés, nálad ez miért nem jött be? :)
Jó hallani egyébként ilyet is, bár nekem Burton-Depp párosítás eddig mindig bejövős volt.

Névtelen írta...

sajnállak real ha nálad a big fish a jó filmek közé tartozik... :D
bár az az igazság hogy ez is hitvány volt, egy 5öst mindenképp megér, csak mert olyan marhára élvezhető volt és nem aludtam el...

Real013 írta...

Boci:én sajnállak, hogy szerinted nem az...

Függő:http://videodrome.freeblog.hu/archives/2010/03/05/Alice_in_Wonderland_2010/

Itt van minden:)

Luna írta...

szntem jól sikreült. Johnny Depp naon jó volt benne! :D am ez az egész 3D nem olyan nagy szám. én IMAX-be láttam és alig lehetett érezni a különbséget a 2D és a 3D között. csak annyi, h nyom a szemüveg és kifolyik a szemed. xD

Kóczy írta...

Nekem kissé csalódás volt ez a film, Tim Burton-től többet vártam. 10/6-nál nem több semmiképp.

A 3D nálam alapból nem játszik a szemem miatt, úgyhogy én a "hagyományos" 2D-ben néztem.

Megjegyzés küldése

Filmnews.hu - Hírek egyenesen Hollywoodból