2010. január 3., vasárnap

Értékelés: Hold (Moon)


A címből kitalálható, hogy a történet a Holdon játszódik. Egy űrállomás, egyetlen személyzettel, aki immáron 3 éve él ott magányában és elméje már-már az őrület határait súrolja. Gépek veszik körül, akik annyira intelligensek, hogy működik köztük az oda-vissza kommunikáció, és segítik őt mindennapjaiban, esetleges baj esetén ellátják. Két héttel vagyunk a hazatérése előtt, feleségével és kislányával video kapcsolatot létesít, akik nagyon várják hazatérését. Egyik nap munka közben, balesetet szenved, aminek következtében emlékezetkiesése alakul ki, és logikai zavarokkal is meg kell küzdenie. Ezután a Földről kap egy utasítást, miszerint meg kell várnia a mentőcsapatokat, és addig nem végezhet munkát. Időközben látomásai keletkeznek, és útnak indul, olyan helyekre, ahová nem kellene…

A története pofon egyszerű, arról szól, hogy a Holdon bányászati munkálatok folynak, amiből „tiszta energiát” nyernek. A film kissé unalmas volt nekem, viszont annyi mindenképp értékelendő, hogy betekintést nyerhetünk, hogyan is boldogul az ember egymaga egy ilyesfajta helyen. Kicsit más volt az elképzelésem a filmről, végig azt vártam, mikor indul el a félelem irányába a story, de nem így történt.

A főszereplő játéka viszont elismerésre méltó, Sam Rockwell nem semmi szerepet nyomott le, és végig hiteles tudott maradni. A filmen látszik, hogy angol sci-fi, egyszerűen olyan ez, hogy benne van a vérükben. Engem annyira nem fogtak meg vele, számomra nem volt élvezhető, alig bírtam végigülni, pedig szerettem volna, ha jobbra sikerül. Azon kívül, hogy tényleg betekintést nyerhetünk egy űrállomásra, semmi számomra megfogandó potenciál nem volt benne, úgyhogy csalódott vagyok, hogy ezt nem otthon néztem.

Elég sokat gondolkodtam, hogy hányas kategóriába soroljam a filmet, de egyszerűen nem tudok rá 10/4-nél többet adni.

Jövőre érkezik a Warner jóvoltából a Hubble 3D című, ami kicsit eltér, ugyanis nem a Holdon, hanem a hatalmas világűrbe játszódik. Nagyon bízok benne, hogy azt szépen sikerül majd kivitelezniük.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Filmnews.hu - Hírek egyenesen Hollywoodból